Monday, April 6, 2009

דברים מעניינים שמצאתי באתר משרד התעשייה והמסחר

שוטטתי באתר משרד התמ"ת ומצאתי כמה דברים מעניינים:

המשרד מפיק ספרות מקצועית ומוכר אותה לכל דורש. קטלוג לפי הכתוב יישלח לכל המבקש. ברשימה הכללית של הכותרים שבהפקת המשרד שמצאתי ניתן לראות שם המחברים, שם הכותר, מחירים ולעיין בכריכה ובתוכן הענייניים. לא ברור לי מדוע ספרות מקצועית שמופקת בכספי המיסים שלנו אינה זמינה לאזרחים ללא תשלום באתר האינטרנט. אני מבין את הצורך לכסות עלויות הדפסה ומשלוח אבל מרגע שהופק הכותר, הייתי מצפה שיהיה זמין ללא תשלום באתר המשרד.

מוזר שאפילו הפצת הספרים כבר לא זמינה לאזרחים. הנה ההודעה שמתקבלת כאשר מנסים להזמין כותר:
לרגל מעבר מאה לבית לאו גולדברג בתל אביב הופסקה פעילות מרכז ההפצה
על מועד חידוש הפעילות של מרכז ההפצה, תפורסם הודעה מתאימה.

כמה דברים מסקרנים לטובת הרחבת הידע כשרוצים לשפץ בבית אפשר למצוא ברשימה של הכותרים לענף הבנייה:
אחרי בירורים מצאתי את מספר הטלפון במקום: שילמתי 101 ש"ח בעבור כל הכותרים שלעיל בבנק הדואר, באתי עם הקבלה למנחם בגין 86 בת"א קומה 4 לטלי שנתנה לי את החומר וחזרתי לדרכי. עכשיו נותר לי לקרוא וללמוד. אולי אני ככה אבין מה עומד מאחורי המלאכות הללו ואם יגיע בעל מקצוע אני אבין את העלויות ואת העבודה טוב יותר ואולי אפילו יש דברים שאוכל לבצע בעצמי.

ציורים חדשים מסיון

סיון ציירה לי ציורים חדשים.
חלקם בצבעים וחלקם בעפרון בלבד.

מפלצת מדרגות:













פרחים ופרפרים בגינה:













פרחים ובלון בגינה:














דובי. (לא הפריע לסיון בכלל שהיא מציירת על צד לא חלק של הדף. אגב, ה-Perl Module שמוזכר בתדפיס הוא די מוצלח ועשיתו בו שימוש כדי לקרוא הגדרות מקבצי h של פרוייקט בשפת C לתוך מהדר (קומפיילר) שכתבתי בשפת Perl. זה היה נהדר כדי לרכז את כל ההגדרות במקום אחד (למפתחים שכתבו בשפת C היה נח שהכל יהיה בקבצים שלהם בתור קוד מקור כדי שלא יתעסקו עם קבצי הדגרות וניתוחם, ולי בשפת Perl היה קל ופשוט בעזרת Convert::Binary::C המדובר לעשות שימוש בהגדרות הללו. כולם הרוויחו.
אז הנה הדובי:













פה סיון ציירה את דוד ניסים כפי שהיא זכרה אותו כשהיינו מבקרים אותו בגינת משחקים שהיתה בבית האבות שבו הוא התגורר בשנים האחרונות לחייו. דוד ניסים היה דמות משמעותית מאד במשפחתינו והשאיר רושם רב על הילדים על אף שהיו מאד קטנים כשהוא נפטר. הוספתי בכתב ידי על הציור של סיון הסברים לדמויות השונות (נדנדה, סחרחרה, חתול, על, דוד ניסים בכסר גלגלים, וכו'):













ילדה שמחה בגינה:














ילדים בנדנדת אנקונדה (סיון ואביב מאד נהנים מהנדנדה הזאת שהם משתעשעים בה כשאנחנו מבקרים ברמת הנדיב). לצד הציור הנה דוגמה אחת לתמונה שצילמתי את סיון ואת אביב על הנדנדה המדוברת:













עץ תפוחים:













חשמל:













בלונים:


סיפור קצר שאביב כתב

(לא נגעתי בכתיב ובסגנון, ככה קיבלתי את הסיפור מאביב)

אח חדש / אביב יונה


זה התחיל ביום ראשון כשיואב עם עיניו החומות ואימו ישבו על הכיסאות המתנדנדים בחוץ כשלפתע ראה יואב שאימא השמינה (יש לה תינוק בבטן).
אז שאל אותה: "אימא, למה את השמנת?" אימא: "יש לי תינוק בבטן!" "אההה... אמר יואב כי אנשים לא משמינם ככה סתם. וגם כי את השמנת פתאום".
כשנולד האח קראו לו יותם. אמר יואב: "יו איזה תינוק חמוד!" ולטף את ראשו של יותם. ומיד אימא אמרה: "כמו שאומרים הגדולים: זו אהבה ממבט ראשון" וכשיותם היה בן שנה אבא ואימא הקדישו ליואב פחות תשומת לב וכל פעם שזה היה קורה יואב היה מסובב את גבו ויושב בפינה. כשיותם היה בן שלוש הוא ויואב היו "גיבורי על" היה ממש אפשר לראות שהם "גיבורי על" כי הם היו מתנדנדים על הוילון וכמעט קורעים אותו. יום אחד יואב התנדנד על וילון וניפצע. יותם אמר לאימו שיואב נפצע ושצריך לקחת אותו לבית החולים. אמא, אבא ויותם נסעו לבית החולים עם יואב כדי לברר אם יש לו שבר ברגל. בבית החולים ד"ר חיים אמר: "למזלכם אין לו שבר ברגל אבל הוא לא יוכל ללכת יומיים". בשני ימי ההחלמה כול כיתה ג'2 באה לבקרו והם שלחו לו הרבה מכתבים בערך 50 כול ילד 2 מכתבים. יואב החלים וכשהוא נכנס לכיתה זרקו עליו פרחים ונתנו לו סוכריות והוא היה מאושר.

ציור עם סיפור שאביב הכין


אביב שיחק בגינת המשחקים שליד הבית. שם יש כמה עצי ברוש גבוהים שהוא נוהג באופן קבוע לטפס עליהם במיומנות מרשימה. לפני כמה ימים הוא השתולל שם עם עוד כמה ילדים שקשרו חבל וניסו להיות גיבורים ולעשות "טרזן". התוצאה: חבלות בכל הגוף ושפשוף אכזרי בלחי. למחרת הוא צייר את הציור הזה ונתן אותו לנו.

בעבודה ביום ה' שעבר אמרו לי שזה נראה כאילו זה איור מתוך ספר ילדים. אותי הציור מרגש מאד.